Jul 28, 2011

alhamdulillah,


salam sejahtera buat semua kawan-kawan,,,,skema je,,hahaa
terima kasih kerana sudi melawat blog nie,,alhamdulillah,ada jugak org yg sudi melawat blog nie,,
hm,,yg pasal post lepas tu,,maaf la sbb touching sangt,,,hehehe,,,:)

alhamdulillah,da nak masuk bulan ramadhan rupanya,,,tapi tahun ni tak mcm tahun sebelum ini,,,,tak teruja sangt pon nak sambut bulan ramadhan kali ini,,,mungkin byk sngt pikir pasal tawaran nak masuk IPT september nanti ,,,,,,
btw,,sape2 yg tak tahu lagi,aku dah dpt tawaran upu,,alhamdulillah,ada rezeki kat UTM ,,
kejuruteraan kimia,..tu yg terbaik untuk aku buat mase ini,,ini pon pilihan pertama aku,memang murah rezeki aku,,




sblm nie ingt nak pilih kejuruteraan petroleum,,tapi ,,course tu mcm da mendalam sangt,,so bila da fikir2 balik,,kejuruteraan kimia yg sesuai dengan aku,,walaupon aku minat math,tapi aku tak bole keje dengan nombor sangt,,ingat masa kat matrik dulu,,aku ada buat ujian kerjaya dengan kaunselor matrik,,ujian tu untuk menentukan course yg sesuai untuk diri kte seterusnya menentukan kerjaya masa depan kte,,,lepas dah siap ujian tu,jawapan yg aku dpt,,lebih kepada bidang kejuruteraan,,contoh ciri2 jawapan tu;
1.Bekerja di luar pejabat.
2.Bekerja dengan menggunakan peralatan,etc

lain2 tu tak ingt la,,hehe,,jawapan yg aku dapat tu jauh berbeza dengan minat aku yg ada kat matrik dulu,yakni minat kepada bidang matematik,,aku sampai nak berlawan dengan kaunselor tu sebab cakap jawapan tu salah,,dulu mase lepas sekolah aku memang bercita-cita nak bekerja dalam bidang yg lebih kepada matematik,,,macam sains aktuari,,,,
tapi selepas dah dinasihat oleh kaunselor tu,,aku terima jawapan yg dia beri,,memang susah nak terima kenyataan,,tapi alhamdulillah,,skrg apa yg dia kata memang benar,,peluang kerjaya aku lebih kepada bidang kejuruteraan,,dan dalam bab kimia ni jugak agak mudah untuk aku bawa dan dan bab ini jugak aku selalu score dari peringkat spm sampai la peringkat matrik,,tapi yg sedihnya,,kimia ni lah yg buat pointer kat matrik aku jadi cacat,,hahhaha,takpe,,bukan rezeki aku mungkin,,dan pengajaran untuk aku untuk lebih berusaha,,

4hb septmbr nanti dah mula daftar,,memang tak raya sangt la nanti,,semua kawan-kawan dah sibuk nak uruskan hal diaorg sebelum daftar kat U diaorg nanti,,tahniah buat semua kawan-kawan yg dapat tawaran upu tu,,semoga kte dapat berjaya kelak,,yg dapat jauh2 tu,,untung la dpt melancong,,:P,,,ahahahha..tak la mcm aku ni,,merempat kat johor je,,hehee,,kepada yg duduk utara tu,,jaga diri baik2,,:)


*kdp akmal chan,,sampai hati kau tipu aku,,bila aku taw yg kau tipu aku,rasa
mcm nak baling cicak kat kau je,ahahhaa,
*kpd budak uum,untung la dpt cuti hari jumaat,,hahaha,,buat yg terbaik kat sana
nanti,insyAllah,semoga kte berjaya semua,,amin,,

No comments: