Jul 19, 2011

keperitan~~

~~ku cuba untuk memujuk hati yg terasa perit ini,mungkin akan mengambil masa untuk pulih,,~~~


kenapa la setiap masa timbul saje masalah,,kenapa perlu begini?dan sampai bila masalah ini boleh selesai???

benda-benda mcm ini buat aku tertekan,sakit hati,,dan bila semua benda ini timbul,,mula la rasa panas baran,,,
yea aku memang seorang yg panas barang,dulu aku memang kuat marah,,dikala zaman sekolah dahulu,,tapi skrg aku cuba untuk berubah,alhamdulillah,Allah membantu atas usaha aku selama ini,,kelemahan yg ada dalam diri aku ini,aku cuba untuk perbaiki sedikit demi sedikit,,bukan mudah untuk kita ubah sesuatu sikap yg ada dalam diri kita bukan,,,sedikit masa diperlukan,,

masalah yg timbul ini buat aku tak ada minat untuk on9 lama-lama,,,,rasa sakit hati pon ada untuk bukak internet ini,,aku tahu nanti ada sahaja masalah yg timbul,,sbb itu skrg ini aku cuba untuk elakkan diri dari komputer dalam bilik ini,,,aku pon tak pasti sama ada apa yg aku buat ini dpt menyelesaikan masalah yg timbul itu,,,

disebabkan terlalu tertekan,aku cuba untuk mencari jalan penyelesaian,,cuba memikirkan apa yg terbaik,,

alhamdulillah,,skrg ini aku cuba dekatkan diri kepadaNYA,,,cuba rajinkan diri untuk hadir ke surau untuk bersolat jemaah,,membuka Al-quran dan membaca terjemahannya untuk memahami isi kandungan Al-quran,,yang mana sebelum ini aku tak tahu apa-apa,,cuma pandai membaca,tapi satu haram pon tak taw,,apa makna kalau kte selalu membaca tapi tak cuba untuk memahami apa yg kte baca itu,,sbb itulah aku cuba untuk mengambil peluang yg ada untuk membuat kerja-kerja amal sebegitu,,bukan niat untuk menunjuk-nunjuk,,tapi aku cuba luahkan apa yg aku rasa,,

setiap manusia tak pastinya sempurna,,kesempurnaan itu akan tiba jika seseorang itu belajar dari kesilapan yg lepas dan yg pasti seseorang itu berusaha untuk memperbaiki kesilapan itu,,,aku jugak tak silap dari membuat kesilapan,byk benda yang aku tak tahu,,aku perlu beljar dari yg mahir,,perlu belajar dari kesilapan,,,tegurlah aku jika aku membuat kesilapan,tak salah menegur kalau niat kita untuk memperbaiki kesilapan seseorang,,kte yg menegur jugak dpat pahala nanti,,,,,insyAllah,,marilah kte sama-sama betulkan diri masing-masing dari kesilapan,moga-moga kte dpt menjadi seorang yg sempurna dalam ape jua tugas yg kte laksanakan,,amin,,,


mintak maaf jika aku tak dapat jadi yang terbaik,,,
tegurlah aku jika aku silap,aku bole terima dengan hati terbuka,,
kte dpt selesaikan masalah yg timbul itu dengan cara yg baik,,
moga-moga kte dijauhkan dari semua itu,,
maafkan aku~~~

No comments: