Jul 31, 2011

salam ramadhan~~

salam ramadhan untuk semua yg sudi datang melawat blog ini,,:)

serius tahun nie mcm takde perasaan nak sambut ramadhan,,rasa seperti hari2 biasa sahaja,,tapi bila aku pergi surau untuk tunaikan solat terawih semalam,,tgk ramai jemaah yg datang,baru ada rasa kemeriahan ramadhan nie,,yea la kan,sblm nie pergi surau,jemaah sampai 2 saf je,,tu pon belum tentu penuh saf yg kedua tu,alhamdulillah,ramai yg datang untuk tunaikan terawih smlm,,,harap2 kehadiran jemaah tu berkekalan hingga ke akhir ramadhan untuk memeriahkan surau dan masjid yg sedia ada,,

dan semperna ramadhan ini,,ramai jugak yg balik bercuti,,tu pon tak ramai yg dapat cuti lama sbb ada negeri yang tak amik cuti untuk awal ramadhan,,abg aku yg duduk kl pon tak dpt cuti,so dia balik sekejap je smlm,,riuh jugak rumah aku hujung minggu ini dengan anak2 buah aku yg ramai tu,,kadang2 sakit hati pulak,,hahahha,,takpe la,,budak kecik kan,,:)

smlm masa abg aku kat rumah,sempat jugak aku berbual dengan abg aku,,tu pon tak lama,sebab dia nak balik,,bertanya tentang kerjaya dia sebagai 'building manager' di IOI Properties,,aku tertarik dengan kerjaya dia,,gaji dia pon lumayan sampai kalah gaji doktor pakar,,tu yg aku taw la sbb exwife dia bagitahu kat aku,,apa yang abg aku terangkan kat aku smlm aku masih tak jelas lagi,,mungkin sbb masa perbualan singkat sangt,,sebelum ini aku tgk abg aku memang sibuk dengan kerja dia,kerja sampai makan pon tak terjaga,anak bini pon susah nak jumpa,,memang berbaloi la gaji yg dia dapat,,ingat lagi dulu masa teman dia pergi kerja dekat bangunan CIMB kat sebelah sogo,,masa tu aku baru balik dari kem easy math,,boleh pulak dia suruh aku tunggu sampai dia habis kerja,,suruh aku lepak kat area sogo tu,,dari tengah hari aku tunggu sampai lewat malam baru dia keluar dari bangunan CIMB tu,,aku dah mcm pencacai je kat luar sogo tu,,nak jalan jauh2 tak berani,masa tu duit pon tak banyak,memang sedih betul masa tu,huhuhu
sebelum abg aku bertolak balik smlm,dia bagitahu yg dia akan bantu untuk aku cari kerja kat syarikat dia,lepas aku graduate nanti,alhamdulillah,cerah la masa depan aku nanti,,:)
tapi nak tunggu abis blaja mungkin lama lagi,.sbb cita2 aku tinggi,mungkin aku akan lanjutkan pelajaran aku diperingkat yg lebih tinggi,,insyAllah,,


selamat menyambut bulan ramadhan yg penuh berkat ini,..
semoga kte semua dpt meningkatkan amal ibadah kte dan diampun kan dosa2 yg lepas,
insyAllah,